Klantcases
Als full-service logistiek dienstverlener voor diverse gerenommeerde merken in fashion, sport en lifestyle, bevindt VIM zich in een veeleisende markt. Om de toenemende vraag te beantwoorden, heeft VIM in nauwe samenwerking met Vanboxtel een krachtig, flexibel inzetbaar Warehouse Management Systeem (WMS) geïmplementeerd. Hiermee maken zij hun eigen groei, maar ook de groei van hun klanten, mogelijk. Deze langdurige en strategische samenwerking zorgt ervoor dat VIM en hun klanten voorbereid zijn op de uitdagingen van vandaag én de toekomst.
Meer over deze case
Ook in deze branche staat de techniek niet stil. VIM maakt het daarom hun missie om state-of-the-art te blijven op het gebied van warehouse management. Zo blijven ze voldoen aan hun eigen ambities – en die van hun klanten. De uitdaging lag voornamelijk in het vinden van een flexibele, schaalbare oplossing. De uiteindelijke doorslaggevende factor in hun zoektocht was de mogelijkheid van het Vanboxtel-WMS om zelfstandig, op hun eigen tempo, klanten aan te haken op het nieuwe systeem. Als bijkomend voordeel is het ook perfect mogelijk om het Vanboxtel-WMS in te richten naargelang de behoefte van de klant.
“Alle zaken die wij belangrijk vinden, en die onze klant wil of nodig heeft, kunnen perfect tot uiting worden gebracht in het Vanboxtel-WMS.” - Quote klant
De uitdaging van VIM bevatte ook een internationaal aspect: klanten van VIM moeten in staat zijn om via het WMS-zendingen over de hele wereld te kunnen versturen - van Korea tot Nieuw-Zeeland en Qatar. Daar horen uiteraard ook de juiste douaneregelingen en paperless invoice bij. Als totaaloplossing voor het warehouse van VIM werd het Vanboxtel-WMS gekoppeld met vervoerders. Deze naadloze integratie met zowel B2B- als B2C kanalen stelt VIM in staat om flexibel te zijn in hun vervoerderskeuze én te voldoen aan de vereisten van internationale zendingen.
Het WMS van Vanboxtel is naast schaalbaar ook uiterst betrouwbaar, wat zowel VIM als hun klanten de stabiele basis biedt om gestaag te blijven groeien. Een hoge uptime is cruciaal. Het warehouse kan zich als onderdeel van de grotere logistieke keten geen risico permitteren dat processen stilvallen. Zowel hun klanten, als de klanten van hun klanten, zouden hier directe consequenties van voelen. “Tot nu toe zijn alle releases binnen de tijd volbracht. Het mag ook gezegd worden dat het systeem er bovendien nog geen moment uit heeft gelegen. Dit zijn dingen die ik als operationeel verantwoordelijke wel weet te waarderen”, aldus Jan den Dekker.
Jan benadrukt dat dit een langdurige, strategische samenwerking is met Vanboxtel, die rust op continue ontwikkeling, support en communicatie. Zo zijn er korte lijntjes, wordt er geschakeld met de desbetreffende specialisten, en wordt er gebruikt gemaakt van een georganiseerd ticketsysteem dat goede prioritering mogelijk maakt. Bovendien vinden er steeds transparante discussies plaats over toekomstige wensen en ontwikkelingen. Beide partijen streven ernaar om nieuwe functionaliteiten en verbeteringen gestructureerd door te voeren, middels het gebruik van sprints, om zo een duidelijke tijdlijn te creëren. Er zitten immers nog genoeg ideeën in de pijplijn.
Wil je meer informatie over deze case en de diensten die we hebben ingezet? Neem gerust contact met ons op, dan beantwoorden wij je vragen.
Bekijk onze vacatures
Persoonlijke ontwikkeling, een familiaire no-nonsense cultuur, technische innovatie en projecten met impact staan bij Vanboxtel centraal. Onze medewerkers zijn onderdeel van de Vanboxtel-familie. Zoals in elke familie zijn wij eerlijk en open tegen elkaar, maar staan we ook altijd voor elkaar klaar. Wanneer we hard moeten werken voor succes, maar ook wanneer we dit succes kunnen vieren. Dit draagt bij aan onze duurzame samenwerking.